مالیات خودرو چیست؟
نمایش همه
شفاف سازی فعالیت‌های اقتصادی از دستاوردهای سیاستهای تحولی نظام مالیاتی

شفاف سازی فعالیت‌های اقتصادی از دستاوردهای سیاستهای تحولی نظام مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی:

شفاف سازی فعالیت‌های اقتصادی از دستاوردهای سیاستهای تحولی نظام مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: با اجرای سیاست های تحولی نظام مالیاتی، شفاف سازی فعالیت‌های اقتصادی امکان پذیر می شود.

چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | Article Rating

http://www.intamedia.ir/news/ID/12939

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: با اجرای سیاست های تحولی نظام مالیاتی، شفاف سازی فعالیت‌های اقتصادی امکان پذیر می شود.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، جعفر احسانی مهر، مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی اظهار داشت: هدف نظام‌مالیاتی یک الگو و روش مناسب برای تنظیم، تعادل و نظارت بر بخشهای مختلف اقتصادی و توزیعی است و سازمان امور مالیاتی کشور سعی نموده است با تکیه بر تعامل و اعتماد مردمی و توان متخصصان داخلی زمینه اجرای این بستر را خصوصاً در پروژه عظیم قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان به منظور ایجاد بستر سالم و شفاف فعالیتهای اقتصادی برای همگان ایجاد نماید.

وی افزود: اداره کل امور مالیاتی استان در راستای اهداف و برنامه های تعیین شده از سوی سازمان امور مالیاتی کشور، تحقق حقوق عامه  و بیت المال عمومی، حمایت همه جانبه از فعالیتهای اقتصادی سالم و مولد، کمک به توسعه پایدار استان و بهبود فضای تعامل و اعتماد متقابل به نظام مالیاتی را در دستور کارخود دارد.

احسانی مهر ادامه داد: بر همین اساس جهت حمایت همه جانبه از فعالان اقتصادی و براساس اختیارات اعطا‌‌‌شده به اداره کل امور مالیاتی استان، از سال ۱۳۹۵ لغایت ۱۴۰۰ بیش از یک هزار و هشتصد و ۴۰ میلیارد ریال از جرایم مالیاتی قابل بخشش مؤدیان استان بخشوده شده که این میزان در سال ۱۴۰۰ با ۴۶ درصد رشد نسبت به سال ۱۳۹۹، مبلغ هشتصد و شصت و سه میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در بخش معافیتهای مالیاتی سال ۱۴۰۰ مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۹، با افزایش پنج و نیم برابری نسبت به سال قبل آن، مبلغ پنجاه و یک هزار و دویست و ۵۸ میلیارد ریال معافیت مالیاتی در بخشهای مختلف به مؤدیان مالیاتی واجد شرایط اعطا شده است و همچنین لازم به ذکر است که بر اساس مدارک و مستندات و پیگیری های صورت گرفته در سال ۱۴۰۰، حدود دویست و هفتاد و پنج میلیارد ریال مالیات به مؤدیان مربوطه استرداد شده است.

احسانی مهر عنوان کرد: با توجه به رویکرد تحولی سازمان امور مالیاتی کشور جهت نظام‌مندسازی و بهینه‌سازی معافیتهای مالیاتی در راستای توسعه اقتصاد مولد کشور، در صورت اجرای کامل قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، عدالت مالیاتی براساس مبانی اطلاعاتی دقیق و موثق به طور مناسب در کشور اجرا شده و همه فعالان اقتصادی می توانند به نحو مناسبی از آن بهره مند شوند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی تاکید کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی و محدودیتهای ایجاد شده برای برخی از مشاغل و کسب و کارها، تسهیلات و اقدامات خاصی برنامه ریزی و اجرا شده است که می‌توان به مواردی مانند بخشودگی جرایم قابل بخشش، تمدید قابل توجه مهلت های آن، رفع نیاز به استعلام از ادارات امور مالیاتی جهت دریافت تسهیلات از بانک ها و مؤسسات اعتباری، تمدید و تقسیط سررسید پرداخت مالیات، لغو برخی از عملیات های اجرایی وصول مالیات، تمدید مهلت های اعتراض به اوراق مالیاتی، تمدید مهلت ارائه اظهارنامه های مالیاتی، لغو نیاز به اخذ گواهی پرداخت و یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی برای صدور یا تجدید پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم و… اشاره نمود.

وی گفت: واریز مستقیم و به موقع سهم شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستاهای فاقد دهیاری، مناطق عشایری، سهم توسعه ورزش و امکانات آموزشی از محل مالیات و عوارض وصول شده در نظام مالیات بر ارزش افزوده، اعطای معافیت ماده ۱۳۲ قانون مالیاتهای مستقیم به شرکتهای تعاونی روستایی که به موجب قانون تکالیف قانونی خود را در مواعد مقرر قانونی انجام داده اند، اعطای معافیت صادراتی به دارندگان کارتهای بازرگانی و پیله وران واجد شرایط از جمله اقداماتی است که این اداره کل انجام داده است.

احسانی مهر همچنین یادآور شد: رصد، بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی در بخشهای مختلف، پیگیری و همکاری لازم جهت معافیت مالیاتی ۲۰ ساله برابر معافیت مالیاتی مناطق آزاد تجاری – صنعتی شهرهای سرایان و درمیان، پیگیری ویژه برگشت پرونده‌های مالیاتی معادن فعال استان از سایر استانها به شهرستان محل فعالیت در دستور کار این اداره‌کل است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی در خاتمه بیان داشت: با اجرایی شدن قانون پایانه های فروشگاهی، سامانه مؤدیان و همچنین قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، درآمدهای مورد نیاز استان از محل وصول مالیات عادلانه و شفاف جهت توسعه و رونق استان به نحو شایسته ای محقق می شود.

تصاویر

  • شفاف سازی فعالیت‌های اقتصادی از دستاوردهای سیاستهای تحولی نظام مالیاتی

Demo Description


توضیحات

This will close in 20 seconds