جلسه صمیمی رئیس مرکز دادرسی مالیاتی به همراه مدیران دادرسی
تحول اساسی در استقلال فرایند دادرسی مالیاتی در دستور کار است
نمایش همه
حفظ استقلال نمایندگان هیات‌های حل اختلاف از سوی سازمان امور مالیاتی کشور جای تقدیر دارد

حفظ استقلال نمایندگان هیات‌های حل اختلاف از سوی سازمان امور مالیاتی کشور جای تقدیر دارد

معاون راهبردی قوه قضاییه در اجلاس مدیران دادرسی مالیاتی سراسر کشور؛

حفظ استقلال نمایندگان هیات‌های حل اختلاف از سوی سازمان امور مالیاتی کشور جای تقدیر دارد

به گزارش روابط عمومی مرکز دادرسی مالیاتی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی راهبردی قوه قضاییه میهمان افتتاحیه اجلاس سراسری مدیران دادرسی بود.

چهارشنبه، ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ | Article Rating

http://www.intamedia.ir/news/ID/28689

به گزارش روابط عمومی مرکز دادرسی مالیاتی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی راهبردی قوه قضاییه میهمان افتتاحیه اجلاس سراسری مدیران دادرسی بود. و گفت: سازمان امور مالیاتی کشور در زمینه حفظ استقلال نمایندگان کمیسیون های حل اختلاف پیشرو بوده است و این موضوع جای تقدیر دارد.

دکتر صاحبکار معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی قوه قضاییه در اجلاس مدیران دادرسی مالیاتی سراسر کشور با بیان اینکه عدالت و رضایت دو مقوله مهم در رسیدگی و حل اختلاف مالیاتی است، اظهار داشت: برای تحقق این امر لازم است در هر سه مرحله، پیشگیری، رسیدگی و بعد از رسیدگی به برخی نکات مهم و کلیدی توجه شود تا در رسیدن به نقطه مطلوب و ایده آل موفق عمل کرد.

معاون راهبردی قوه قضاییه با تاکید بر مرحله پیشگیری گفت: در روند حل و فصل اختلافات مالیاتی، باید سعی شود تا حد امکان طرفین وارد فرایند دادرسی نشوند و سازش های لازم صورت بگیرد.

ایشان شفافیت را مرحله دیگری در حل اختلاف مالیاتی دانست و افزود: هرچه قدر شفافیت در ارایه خدمات بیشتر شود از جمله هوشمندسازی در فرایندهای رسیدگی، در مرحله پیشگیری موثر خواهد بود.

دکتر صاحب‌کار با اشاره به اینکه هوشمندسازی در مراحل رسیدگی از جمله با حذف پرونده‌های کاغذی میسر می‌شود، افزود: در کنار آن، استقلال مجموعه نهادها و دستگاهها برای جلوگیری از تعارض منافع نکته مهم دیگری است که در روند دادرسی مهم است و سازمان امور مالیاتی کشور در زمینه حفظ استقلال نمایندگان کمیسیون های حل اختلاف پیشرو بوده است و این موضوع جای تقدیر دارد.

وی در خصوص مرحله سوم یعنی مرحله بعد از رسیدگی به موارد حل اختلاف، بحث ابلاغ را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: ابلاغ باید به شکل الکترونیک و قانونی از طریق زیرساخت های موجود در دستگاه قضایی صورت بگیرد تا ضمن شفاف سازی موجب تسریع و تسهیل امور شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی قوه قضاییه پیرامون توانمندسازی نمایندگان دستگاه قضا به عنوان نمایندگان بند (۲) در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی گفت: در این مسیر ابتدا نیاز است آموزش‌های لازم در مجموعه و قوانین مالیاتی به این نمایندگان داده شود. نکته بعدی حضور جدی در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی است و این قضات باید وقت کافی برای حضور در جلسات هیئت را داشته باشند.

Demo Description


توضیحات

This will close in 20 seconds