چنانچه اصل مالیات قابل استرداد تشخیص داده شود، جرایم متعلقه منتفی است
ثبت سیستمی ویرایش اطلاعات گواهی مفاصاحساب ماده 187 الزامی است
نمایش همه
تبصره ۱۰۰ نمونه بارز رویکرد ساده سازی و عادلانه شدن نظام مالیاتی است

تبصره ۱۰۰ نمونه بارز رویکرد ساده سازی و عادلانه شدن نظام مالیاتی است

رئیس کل سازمان امور مالیاتی در نشست با اعضای اتاق اصناف ایران‌؛

تبصره ۱۰۰ نمونه بارز رویکرد ساده سازی و عادلانه شدن نظام مالیاتی است

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی در نشست مشترک با اعضای اتاق اصناف ایران، با بیان اینکه نظام مالیاتی خود را مکلف به پاسخگویی به مودیان و مردم می داند، گفت: رویکرد چانه زنی بین نظام مالیاتی و اصناف به همفکری و مفاهمه تبدیل شده است.

دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Article Rating

http://www.intamedia.ir/news/ID/30236

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، دکتر سیدمحمدهادی سبحانیان از حضور ده برابری مدیران و کارشناسان مالیاتی در بین اصناف و بازاریان در سال گذشته خبر داد و گفت: میزهای خدمت که در ادارات کل مالیاتی سراسر کشور برگزار می شود هم به حل و فصل بسیاری از مسائل و دغدغه های مالیاتی اصناف منجر شده و هم همگرایی نظام مالیاتی و اصناف را بیشتر کرده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تفاهم با اصناف را از راهبرد‌های اصلی نظام مالیاتی دانست و بیان داشت: تبصره ماده ۱۰۰ نمونه بارز رویکرد ساده سازی و عادلانه شدن نظام مالیاتی است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی، ساده سازی و عادلانه شدن نظام مالیاتی را دو راهبرد مهم نظام مالیاتی در مواجهه با مودیان مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی دانست و گفت: اجرای تبصره ماده ۱۰۰ نمونه بارز و عملیاتی رویکرد ساده سازی و عادلانه شدن نظام مالیاتی است.

دکتر سبحانیان با اشاره به اینکه باید مؤدیان مالیاتی از مزایا و تسهیلات استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ مطلع شوند، تصریح کرد: در راستای اجرای رویکرد ساده سازی و عادلانه شدن نظام مالیاتی اقداماتی ازجمله اجرای تبصره ماده ۱۰۰، افزایش سقف مالیات‌ها، افزایش در نصاب گروه های ۱و ۲ و ۳، اشراف اطلاعاتی، تولید اظهارنامه برآوردی و توزیع بار مالیاتی بین همه مودیان به طور عادلانه در دستور کار سازمان امور مالیاتی می باشد.

رویکرد اتاق اصناف تعامل حداکثری با  نظام مالیاتی است

در ادامه این نشست مجتبی صفایی رئیس اتاق اصناف ایران نیز، با تاکید بر اهمیت درآمدهای مالیاتی در تامین مالی دولت و توسعه و عمران کشور، تعامل، همفکری و تفاهم بین نظام مالیاتی و اصناف را رویکرد اتاق اصناف ایران دانست.

رئیس اتاق اصناف ایران با تمجید از تصمیمات شجاعانه و اقدامات بدیع در دوره تحولی نظام مالیاتی برای نزدیکی و تفاهم نظام مالیاتی با اصناف، گفت: رویکرد اتاق اصناف نیز تعامل حداکثری با  نظام مالیاتی است.

صفایی، برگزاری میزهای خدمت در سراسر کشور در سال گذشته را یکی از اقدامات مهم و سازنده سازمان امور مالیاتی برای تفاهم و پاسخگویی به مودیان مالیاتی دانست و بیان داشت: میزهای خدمت بازخورد خوبی بین اصناف و اتحادیه های سراسر کشور داشته است.

رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: اجرای تبصره ماده ۱۰۰ به جهات مختلف یک فرصت مناسب برای سازمان امور مالیاتی و اصناف کشور می‌باشد.

وی افزایش سقف استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ تا هجده میلیارد تومان را یکی دیگر از اقدامات و تصمیمات مثبت سازمان امور مالیاتی برای همکاری با اصناف دانست و خواستار پیگیری جلسات کارشناسی برای برطرف شدن مسائل و مشکلاتی پیرامون اینتا کدها، افزایش تعداد اقساط و… شد.

گفتنی است در این نشست، آخرین وضعیت تبصره ماده ۱۰۰ و اظهارنامه مالیاتی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت که تدابیر لازم برای حل و فصل آن‌ها اتخاذ گردید.

تصاویر

  • تبصره ۱۰۰ نمونه بارز رویکرد ساده سازی و عادلانه شدن نظام مالیاتی است

Demo Description


توضیحات

This will close in 20 seconds